Personalistika se musí umět

22. 10. 2019

Mnozí personální oddělení ve firmách podceňují. Je to ovšem velká chyba, protože personalisté jsou spojníkem, médiem mezi vaší firmou (vámi) a vaším, ať už potenciálním či stálým, zaměstnancem. A ten je pro společnost přece klíčový.

Pracovní smlouvy – zaměstnavatel a zaměstnanec

Pokud vedete větší firmu, samozřejmě nemáte nejen čas bavit se pokaždé s někým, kdo se ozve. Nemáte ani prostor řešit, zda si konkrétní člověk zaslouží odměnu, zvednutí platu či jak se vyřídí jeho nemocenská. Na to musíte mít spolehlivého člověka, který vše zařídí tak, abyste byli spokojení vy i zaměstnanci. Taková osoba má v malíčku průběh pracovního poměru každého od začátku do konce. Sestaví přehlednou a pro obě strany spravedlivou pracovní smlouvu. Následně dohlédne na vyplácení mezd, zajistí různé změny ve výměrech (např. dovolená, nemocenská), ohlídá podpisy smluv po zkušební době či po uplynutí doby určité, rovněž zpracuje faktury. Personalita může rovněž pomoci vašemu zaměstnanci s problémem v této sféře (např. vystaví mu přehled zdanitelných příjmů, poradí s případným pojištěním). Rovněž tento profesionál dohlédne na pečlivé ukončení pracovního poměru.

Advokátní kancelář – vypracování smlouvy

Sami vidíte, že personalistou nemůže být někdo, kdo svému oboru nerozumí. Musí se jednat o člověka, který má pod sebou řadu smluv. Musí jednat s vašimi zaměstnanci o různých věcech, i těch méně příjemných. Tuto práci nemůže vykonávat vedle své práce například vaše asistentka, jak to v mnoha společnostech chodí. Personalista může mít rovněž zodpovědnost i za včasné dodávání podkladů různým úřadům (např. dokumentaci o nástupu a odchodu zaměstnanců). Vám tak velmi ušetří práci a hlavně čas, který můžete investovat do rozvoje svého podniku, což si jistě od prvních snů o vlastním byznysu přejete.

Ornamenty